2014. szeptember 6., szombat

Brownie

Bátran kijelenthetem, hogy ez a süti már évek óta az első helyen áll a repertoáromban. Na nem valami 3 emeletes csodatortára kell gondolni, hanem "csak" az egyszerű kis brownie-ra, ami puha, csokis, tömény és egyszerűen úgy tökéletes ahogy van. :) Amióta először elkészítettem már számtalanszor elővettem, mindenféle alkalomra és eddig osztatlan sikert aratott. Még nem találkoztam olyan emberrel akinek ne ízlett volna! Most éppen az egyik legjobb barátnőm kívánságát teljesítettem vele, áthívtam őket vacsira és ez lesz a meglepetés desszert, szerintem szeretni fogják... Elmondanám még, hogy az én brownie verzióm nem a klasszikus alaprecept, ugyanis itt a tészta tetején még van egy isteni csokis krémréteg! Az elkészítése ennek a sütinek sem bonyolult (még mosogatni is alig kell utána :D -minössze egy lábast vesz igénybe), viszont elképesztően nagyon-nagyon finom, szoval mindenki próbálja ki, kötelező!! :D



Hozzávalók:   a tésztához:

  • 2dl víz
  • 22dkg margarin
  • 4 evőkanál keserű kakaópor
  • 25dkg liszt
  • 15dkg kristálycukor
  • 1 evőkanál szódabikarbóna
  • 1dl natúr joghurt
  • 2 tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
                      
                       a krémhez:
  • 12dkg margarin
  • 4 evőkanál keserű kakaópor
  • 6 evőkanál natúr joghurt
  • 12dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor

Elkészítés:
A vizet egy kisebb lábasba öntöm, majd hozzáadom a margarint és a kakaóport. Kevergetve felforralom, míg minden elolvad benne és lehúzom a tűzről. A lisztet a kristálycukorral, a vaníliás cukorral és a szódabikarbónával összeforgatom, majd apránként a vizes-margarinos-kakaós részhez adom és jól eldolgozom benne. Ezután hozzáadom a joghurtot és a tojásokat is, hiszen ekkor már nem olyan meleg a keverékünk. A tésztának simának, selymesnek és levegősnek kell lennie, látnunk kell benne a sok-sok levegőbuborékot! Végül sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm (30x25) és 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 20-25 perc alatt készre sütöm. 
Ha kivettem a sütőből a tésztát nekiláthatok a tetejére kerülő krémhez, ugyanis ezt még a meleg tésztára kell majd ráöntenem. Egy lábasba összemelegítem a margarint, a kakaót, a joghurtot, a porcukrot és a vaníliás cukrot, majd ha szép homogénné olvadt ráöntöm a tészta tetejére. Most jön a gonosz rész, ugyanis az ekkor még híg krémnek a tetején meg kell szilárdulnia, ami sajnos egy hűtőben eltöltött éjszakát vesz igénybe, viszont cserébe másnap elképesztően finom lesz! :)

Puszi, Dóri



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése