2015. augusztus 6., csütörtök

Joghurtos muffin

Úgy gondolom, hogy egy finom muffinnal sosem lehet mellélőni, bármennyire is egyszerű, gyors sütemény mégis mindenkinek ízlik és garantáltan sikert arat. Bevallom őszintén nem készítem olyan gyakran, mert szeretek újabb, látványosabb dolgokkal kísérletezni, mint a muffin, de ha úgy alakul van egy tuti alapreceptem, amit általában ilyenkor bevetek, mutatom! :)



Hozzávalók: (kb. 15db.-hoz)

  • 200g liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 150g margarin
  • 100g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 200g natúr joghurt
  • 2 egész tojás
  • fél citrom reszelt héja
+bármilyen friss/aszalt gyümölcs, csokidarabok, dió/magvak (én most aszalt vörösáfonyát használtam)

Elkészítés:
A puha margarint robotgép segítségével kihabosítom a porcukorral és a vaníliás cukorral, majd egyenként hozzádolgozom a tojásokat is, végül pedig a citromhéjat is belereszelem. A lisztet egy másik tálba szitálom és összekeverem a sütőporral és a csipet sóval. A margarinos alapba ezután felváltva adagolom a lisztes keveréket és a joghurtot, amíg el nem fogynak, így egy szép, selymes állagú tésztát kapok. A tésztába ekkor kerülnek bele az ízesítőanyagok, bármi amit csak szeretnénk!
A muffinformákat kibélelem a kis papírkapszlikkal, majd egy fagyiskanál segítségével - igen, Nigella is így csinálja! :D - belekanalazom a masszát. 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben néhány perc alatt szép aranybarnára sülnek.

+tipp: a banános verziót mindenképpen próbáljátok ki, nekem az a kedvencem! :)

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése