2016. július 18., hétfő

Szedres - sárgabarackos piskóta

Korábban már elkészítettem és meg is osztottam Veletek a Nagymamám Klasszikus meggyes piskóta receptjét, most pedig ennek mintájára sütöttem meg ezt a szedres-sárgabarackos változatot. Picit azért módosítottam a recepten, a tej helyett most joghurt került a tésztába és kicsit nagyobb mennyiséget készítettem belőle, mert egy nagyobb tepsit használtam a sütéshez. Nagypapám nagyon szép érett sárgabarackokat hozott nekünk a héten és a kertben is elkezdett érni a szeder, ezért esett ezekre a gyümölcsökre a választásom. Próbáljátok ki Ti is, nagyon egyszerűen elkészíthető és bármilyen gyümölcsöt használhattok hozzá! ;)




Hozzávalók:

  • 350g liszt
  • 2 csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 130g kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 3 egész tojás
  • egy citrom reszelt héja
  • fél dl étolaj
  • 400g görög joghurt
  • pár szem sárgabarack és szeder a tetejére

Elkészítés:

Az egész tojásokat a kristálycukorral, a vaníliás cukorral és a reszelt citromhéjjal robotgép segítségével kihabosítom. Az átszitált lisztet a sütőporral és a csipet sóval összekeverem, majd egy mérőpohárba kimérem az olajat és a joghurtot is. Ezután hozzáadom az olajat, majd a tojásos alaphoz felváltva adagolom a lisztes keveréket és a joghurtot is, egészen addig amíg el nem fogynak. Egy lágy, teljesen sima, csomómentes tésztát kell kapnunk.
Egy 40x30cm-es tepsit kibélelek sütőpapírral, majd beleöntöm a tésztát és elegyengetem benne. A gyümölcsöket alaposan megmosom, a sárgabarackokat félbevágva rakosgatom a tésztára, a réseket pedig kitöltöm a szederszemekkel. 
180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 20 perc alatt szép aranybarnára sütöm. Mielőtt kiveszem, azért még tűpróbával ellenőrzöm, hogy alaposan átsült e. Langyosan már szépen szeletelhető, egy kis porcukorral megszórva már ehetjük is! ;)

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése