2016. augusztus 28., vasárnap

Török gyűrött rétes

Néhány hete láttam meg ezt a rétes receptet a neten és annyira gusztán nézett ki a képeken, hogy gyorsan el is mentettem, hogy majd megsütöm valamikor és semmiképpen se felejtsem el. Tegnap végül előkerestem és meg is csináltam. Még sosem hallottam erről a rétes fajtáról, de szerintem nagyon ötletes és borzasztóan egyszerű is elkészíteni. Mindemellett pedig nagyon finom is, úgyhogy bátran ajánlom kipróbálásra ha valami gyors édességre vágytok! :)




Hozzávalók:

  • 16db kész réteslap
    
     a kenéshez:
  • 300g görög joghurt
  • 100ml tej
  • 2db egész tojás
  • 1-2 evőkanálnyi étolaj
     
     a túrós töltelékhez:
  • 500g túró
  • egy csomag vaníliás cukor
  • pár evőkanálnyi kristálycukor (ízlés szerint édesítsük)
  • fél citrom lereszelt héja


  • fél üveg meggybefőtt
  • szeletelt, pirított mandula 


Elkészítés:
Első lépésként mindent előkészítek, hogy aztán már csak össze kelljen állítani a rétest. A réteslapokat kicsomagolom és két nedves konyharuha közé kiterítem őket, hogy addig se száradjanak ki. A meggyet alaposan lecsepegtetem. A túrót összekeverem a vaníliás cukorral, a kristálycukorral és a reszelt citromhéjjal. A kenéshez használt öntethez egyszerűen csak kikeverem egymással a joghurtot, a tejet, a tojásokat és az étolajat.
Ha mindent előkészítettem összeállíthatom a rétest. A munkalapon egymásra rakok két réteslapot és a felső tetejét alaposan lekenem a joghurtos öntettel. Ezután fogok még két lapot és a lekent tetejére helyezem őket, majd ismét lekenem az öntettel. A legfelső lekent felület felére szórok a túróból és a meggyből is, majd az üresen maradt részt ráhajtom a töltelékesre. Tulajdonképpen félbehajtom a téglalap alakú réteslapot, így négy-négy réteg tészta közé kerül a töltelék. Most jön a legjobb rész, fogom az egész összehajtott "rétest" és kissé összegyűröm a kezemmel. Így gyűrötten rakom bele a sütőpapírral kibélelt tepsibe, ami kb. 30x40cm-es. Ugyanígy összeállítom a többi rétest is és szépen egymás mellé helyezem őket a tepsiben. Aztán fogom a maradék öntetet és meglocsolom vele a rétesek tetejét. Mielőtt berakom a sütőbe egy kis pirított mandulával szórom meg, majd 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben kb. 30-40 perc alatt aranybarnára sütöm. 

Itt pedig elérhetitek az eredeti receptet, fázisfotókkal együtt! :)

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése