2017. szeptember 7., csütörtök

Csokoládés - meggyes kuglóf

Jó hosszú kihagyás után, de ismét elkezdtem sütni és megpróbálom majd ide is felrakni az elkészült sütik receptjeit, ahogy időm engedi. :)
Kb. egy hete készítettem el ezt a kuglófot, amihez az alapreceptet ismét a 'Mennyei sütemények, csodás desszertek' könyvből vettem - amúgy nagyon szeretem ezt a könyvet, rengeteg jó recept van benne szép fotókkal, érdemes megvenni! Az eredeti recept egy sima márványos kuglóf, csokival leöntve, ezt alakítottam át egy picit úgy, hogy csak kakaós tésztát készítettem, amibe egy kevés meggyet is kevertem. Nagyon puha és szaftos lett a kuglóf tésztája, volt egy árva szelet, ami valamiért megmaradt és még napokkal később is teljesen finom volt. Szerintem érdemes kipróbálni! ;)



Hozzávalók:

  • 300g finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 20g holland kakaópor
  • 100g étcsokoládé
  • 250g margarin
  • 100g kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • egy csipet só
  • fél citrom lereszelt héja
  • 4db egész tojás
  • 4 evőkanálnyi tej
  • egy kis rum
  • fél üveg magozott meggybefőtt
  • ét tortabevonó, kandírozott cseresznye, szeletelt mandula a díszítéshez


Elkészítés:
Első lépésként kimérem és átszitálom a lisztet, a sütőport és a kakaóport, majd alaposan összekeverem őket. Az étcsokoládét apróbb darabokra vágom. A puha margarint a kristálycukorral és a vaníliás cukorral egy robotgép segítségével habosra keverem, hozzáadom a csipet sót és a citromhéjat, majd folyamatos keverés mellet egyesével a tojásokat is. Ezután a lisztes keveréket kanalanként a tojásos alapba dolgozom, majd egy kevés tejjel és rummal lazítom a tésztát a megfelelő állagra. A legvégén a felaprított étcsokoládét és a lecsepegtetett meggyet is a tésztához keverem.
Ha szilikonformát használtok, mint én semmi dolgotok, mint beleönteni a masszát és kicsit elegyengetni benne. Ha hagyományos fém kuglófformával dolgoztok, akkor viszont érdemes előtte kivajazni és lisztezni a formát.
180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 45-50 perc alatt sül meg, de mindenképpen ellenőrizzétek tűpróbával, hogy mindenhol átsült e, valamint félidőnél érdemes lehet sütőpapírral letakarni a kuglófot, esetleg kissé mérsékelni a sütő hőfokát.
Ha picit meghűlt szépen ki lehet borítani a formából, majd olvasztott étcsokoládéval, kandírozott cseresznyével és mandulával díszíteni.

Puszi, Dóri





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése